fredag 11 november 2011

Mys fredag

Jag har ju gått in och jobbat, så jag jobbar nu natt, har gjort denna veckan och ska göra det i 2 veckor till. Med det går bra. :)
Itorsdags så åkte jag och mamma upp till barn akuten i Lund med lillkillen, för jag ville ha recept på host medicin till honom då han har en hemsk hosta och det man kan köpa receptfritt är från 1 år så det kan han inte få utan vi behövde ett recept. Speciellt natten tid kommer en hemska hostan. Det är så han själv vaknar, och ibland blir han ledsen när han vaknar. Min fina lilla älskling.

Men vi åkte snabbt hem igen då det var upp till 6 timmars vänte tid, det är alldeles för länge och sitta och vänta då han bara är så liten fortfarande.

Men han sov gott hela natten endå, lite hosta men han vakna nog inte av de. I morse när jag kom hem från jobb så satt jag vaken ett tag. Lilleman fick mat precis när jag kom hem sen ville inte han sova mer just då. Han brukar inte vakna så tidigt. Men han fick mysa lite med sin mamma så pappa fick sova lite till, men han somnade ganska så fort igen. När han somnat igen så ringde jag vårdcentralen för att boka en tid till lilleman, men det visade sig att barnmottagningen inte öppnade för än vid 9. sSå jag bad min snälla mamma och ringa och boka tid ist så jag kunde gå in och lägga mig. Hjärtat gick upp med Lucas till Docktorn, jag var för trött för att gå upp då jag då bara hade sovit drygt två timmar. Men mycket riktigt så fick vi recept så nu ska han få host medicin ett par dagar sen tas i behov.

Men jag har lagt en kudde under hans madrass så han kommer upp lite mer, nästa lite halv sittandes då docktorn rådde oss till att blev det för mycket med hostan så kunde han sitta i bilbarnstolen och sova, men det ville inte jag eftersom han har börjat och luta sig så uppåt/framåt att han vill sitta upp +  att det kan ju inte vara så skönt. Då är det bättre att madrassen i hans säng lutas som halv sittandes, för där är endå mjukt och han kommer ingenstans.

Än så länge har det varit lungt med den biten.

Ikväll så var vi ute hos min fina mammi och åt. Det var jag delle syster och ungarna. Även bror och Marwin kom en runda :)

HJärtat är iväg och jobbar och jag har sett en bra film. Snart kommer han hem och då blir det sängen för oss.

Sov Gott

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar