fredag 17 februari 2012

Styrka

Vad är egentligen styrka? det kan vara så olika för många. Men något jag kallar styrka är en mamma som har tre barn vars 2 som är i himlen. Hennes blogg läser jag var dag flera ggr om dagen. Jag behöver kanske inte skriva ut vem men då hon kanske inte vill det. Jag känner henne inte men hur klarar man av att gå av sängen på morgonen eller fortsätta att andas när man förlorat något av det finaste man kan få. Hon har kvar en fin liten pojke här på jorden som hon lever för men dock två änglabarn i bagaget. det är styrka, att klara av varje dag som går efter en sådan förlust.

Lucas föddes ju den 13 Maj 2011, två dagar senare har denna pojke som jag menar somnat in.
Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag förlorat min skatt, det som betydet mest för mig i världen.
OM det hade hänt mig så klart hade man säkert tatt sig igenom det men med nöd och näppe.

Enstark förebild anser jag.

Min fina lilla skatt


1 kommentar: