fredag 13 januari 2012

Julafton

Vi går tillbaka lite i tiden...

Julaftons morgon började för mig runt 8 då charlie kom, både syster och Mike skulle jobb, Alicia var hos mamma och pappa.

Vi mös lite innan Han fick sin morgon paket av tomten, och han fick en bil som han glatt körde runt med :) Vid tio tiden somnade han gott och då vaknade Lucas, vi mös också lite sen vaknade hjärtat också och även Lucas fick morgon paket av tomten. Han fick en massa små bilar som satt i varandra i olika storlekar. Runt middag så fick han ett bad sen somnade han gott.

Då vaknade charlie igen, eller ja, jag hjälpte honom att vakna lite för det var ju dags att börja göra vid sig. Även dags för bad för honom också. När han satt i badet så kom hjärtat och syster, sen när vi alla var klara så var det dax att köra ut till mamma och pappa.

Väl där blev det lite spring och lite kalle anka, det är inte lika lungt längre med alla barnen :P hehe. Blev god mat bestående av julmat såklart. När tomten kom så blev ungarna hur glada som helst ju, ja Charlie och Lucas förstog inte så mkt. Charlie blev lite rädd när hans kulle sitta där men det funka. (om jag inte minns fel) . Vi öppnade paketerna som barnen fick sen var det vår tur, vi har ju alltid rim på våra så vi öppnar en och en och de tycker jag är mysigare än att man bara slter upp alla paketen.

När allt var klart blev det gröt och spelande, "så kan det låta" tror jag det var. Klockan tickade på så vi körde hem alla paket sen ut och fika lite sen körde vi hem runt 2 tiden, sen somnade vi gott hela familjen. <3

Vår lilla tomtenisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar