tisdag 27 september 2011

Lugn Dag

Som sagt så var vi idag på babysim.
Det blev ett dyk som lilleman klarade galant, lite sådär "vad hände" men inget mer, min lilla kille, han fattade nog inte speciellt mycket av vad som hände.
Det blev även lite åkning på rutchkanan på magen ett par gånger innan de blev ett dyk till, men denna gången ifrån rutchkanan när han kom ner i vattnet, detta gick lika bra :)

När vi kom hem så lagade hjärtat lite mat som vi åt innan han skulle iväg på jobb, då han jobbar kväll denna veckan. Kotletter och sallad och tzatsiki. det gick väl ner men jag föredrar nog något mer till. hehe.

Lucas har legat och tittat lite på tv, snackat och skrattat en del från och till medans jag har plockat undan, dammat och lite så. göra resten imorgon när det endå är tvättdag.

Nu sussar min lilla prins sött i sin säng sen 20 min tillbaka så får vi se om det är för natten eller om det blir en omgång mat till. Han var inte spec sugen på sista målet mat så jag la honom istället.

Har även börjat med smakportioner och det går bättre och bättre, gav han innan och skulle ge han flaskan efter, men han blev väl så pass mätt så han strunta i det och somna istället ett tag, men fick flaskan när han väl vaknat och sådär.
Palsternacka med morot gillar han ganska mycket, skönt är det iaf, så får han såndär "juice" till, till barn.

när han fick smaka potatis och morot så bara skrek han varje gång så det gilla han nog inte så den strunta han i. Efterrätterna går väl sådär, men bättre han gillar själva maten :)

nej nu blir det lite tv innan hjärtat kommer hem om ca 45 min.
<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar