söndag 21 april 2013

Pappa äntligen hemma

Pappa har varit borta en hela vecka, så jag och mamma har varit själva. Ja vi har umgåtts mycket mer mormor också.
 
Pappa åkte till spanien med morfar, morbror och morbrors svärsfar förra lördagen (13/4). Dem skulle på golf semester då morbror fick de i 30 års present av mormor och morfar.
 
Jag och mamma har saknar pappa jätte mycket och jag har frågat efter pappa varje dag men mamma har bara sagt att han är i spanien men kommer om ett par dagar. Jag förstår ju endå inte hur många dagar det är bara att de har gått jätte många dagar och att pappa inte varit hemma på kvällen.
 
Jag och mamma har ätit med mormor varje dag och umgåtts. Undrars om hon är trött på mig nu ? :P hehe.
 
I måndags hämtade mormor mig på dagis så åkte vi till granet med moster, sara och mina andra kusinerna så kom mamma dit när hon slutat.
 
I tisdags så hämtade moster mig så kom mamma dit så åt vi middag där innan det var dags för att åka hem.
 
I onsdags så hämtade mamma mig själv. Sen har vi varit lediga tors, fred, lörd, sönd och även imorgon månd. det har varit jätte skönt.
 
Igår lördag så körde mamma och moste och hämtade pappa och dem andra men då sov jag. Imorse när jag vana sa mamma "ska vi se om pappa kommit hem" ja sa jag. så när jag ser pappa så sa jag bara "papp" och inget annat och bara titta. mamma sa att jag såg lite ledsen ut för jag blev så glad att min bästaste pappa äntligen var hemma. Han hade köpt en trumma, en bil och sen en båt jag kan ha i badet och sen kläader men de bryr jag inte mig så jätte mycket om just nu. Men det var jätte fint endå. Mamma fick också lite saker.
 
Så idag har vi haft kvalitets tid jag pappa och mamma. Vi mös hemma under fm sen runt middag när jag skulle sova så gick vi ut och gick i ca 2 timmar och bland annat handla lite. när vi kom hem igen så fika vi lite innan vi skulle ut och busa och mysa i järavallen med moster och kusinerna. Så ida har vi haft en riktig mys dag.
 
Mamma säger att vi är killarna i hennes liv
och jag tror det stämmer.
 
Här är vi, min bästaste pappa och jag.
 
Puss och Kram Lucas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar