fredag 21 september 2012

Några månder sen... men I´m back!

Oj, vad längesen jag skrev här. Vi har inte orkar eller hunnit skriva.


Påsk afton var ju för ett par månader sen. och det har hänt en hel del.
Nu är jag 16 månader gammal.
Jag har hunnit fylla 1 år, börja gå en månad efter min ett års dag. Pratar en massa och busar och myser. Mamma har varit hemma heltid med mig sen i juno och det har varit mysigt.

I juli ¨åkte jag mamma mormor moster och kusinerna till Tosselilla. Det var hur kul som helst. Vi både åkte karuseller, bada, tiotta på djur och sprang runder i det varma sköna vädret. I början på augusti så var jag med mormor morfar moster och kusinerna på Skånes djurpark. Det var både varmt och skönt och mysigt.

I slutet på Augusti och min familj, mormor och morfar och mosters familj till Göteborg. Vi hyrde stugor över helgen. Det var trångt, men det funka. Det var jag charlie mamma pappa moster och mike i en stuga sen sov mormor morfar alicia och marwin i en. En hel dag var vi innte i göteborgs centrum, två dagar var vi på liseberg. Blev en hel del karusell åkning och det var super skoj. Lite kläder fick jag också där :)

Första natten var jag lite orolig så mamma fick ta mig i vagnen och gå till jag somna, sen gick det hur bra som helst dem andra nätterna.

När vi körde hem från GBG så körde vi "inom" Ullared. Det gick bra i början. tur jag har min morfar som gjorde de lite roliga. Mormor sa att hon hörde oss två överallt. Det blev en del shoppat där också. sen somna jag som en klubbad säl i bilen och vakna när vi kom hem först.

det är lite vad vi har haft för oss under sommaren.

Jag har lärt mig att klättra upp i soffan också. och det kul. även kan jag ta mig ner fint och lätt också :)

En vecka kvar hemma sen ska jag börja inskolas på dagis. Mamma har pratat om det men jag fattar ingenting. Det kommer nog bli hur kul som helst.

Just idag har jag och mamma varit i stan med moster och kusinerna. blev en snabb sväng för det är riktigt tråkigt och kallt väder ute. Denna helgen är även pappa ledig så det ska bli en mysig fredags kväll.

puss och kram Lucas

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar